Produkcja podcastów – dlaczego warto mieć wsparcie agencji?

Michał Dobrzański

Michał Dobrzański

Od 10 lat wspiera stacje radiowe w budowaniu strategii sprzedażowej produktów reklamowych. Zagorzały pasjonat podcastów – zaangażowany w podnoszenie świadomości i edukacji branżowej w zakresie potencjału reklamowego podcastów. W Tandem Media autor największego na polskim rynku raportu dotyczącego podcastów: „Słuchacz podcastów w Polsce". Współautor jedynego w Polsce podcastu dotyczącego radia, kina i digital audio kierowanego do słuchaczy zawodowo związanych z rynkiem mediów i reklamy: „O Mediach w Tandemie". Podcast w 2020 roku otrzymał nagrodę od Media Marketing Polska jako inspiracja dla branży.

Share on linkedin
LinkedIn

Pozostałe artykuły

Skuteczność komunikacji w podcastach

Czy branding – generalnie reklama w podcaście działa? Czy jest skuteczna? Efektywna?
Dziś przedstawiam ci dwa case’y. Z jednej strony ciekawe dane od BBC, dotyczące sposobu, w jaki treści w podcastach oddziałowują na ludzki mózg (BBC Audio: Activated).

Czytaj »

Produkcja podcastów – dlaczego warto mieć wsparcie agencji?

Michał Dobrzański

Michał Dobrzański

Od 10 lat wspiera stacje radiowe w budowaniu strategii sprzedażowej produktów reklamowych. Zagorzały pasjonat podcastów – zaangażowany w podnoszenie świadomości i edukacji branżowej w zakresie potencjału reklamowego podcastów. W Tandem Media autor największego na polskim rynku raportu dotyczącego podcastów: „Słuchacz podcastów w Polsce". Współautor jedynego w Polsce podcastu dotyczącego radia, kina i digital audio kierowanego do słuchaczy zawodowo związanych z rynkiem mediów i reklamy: „O Mediach w Tandemie". Podcast w 2020 roku otrzymał nagrodę od Media Marketing Polska jako inspiracja dla branży.

Share on linkedin
LinkedIn

Pozostałe artykuły

Skuteczność komunikacji w podcastach

Czy branding – generalnie reklama w podcaście działa? Czy jest skuteczna? Efektywna?
Dziś przedstawiam ci dwa case’y. Z jednej strony ciekawe dane od BBC, dotyczące sposobu, w jaki treści w podcastach oddziałowują na ludzki mózg (BBC Audio: Activated).

Czytaj »

Michał Dobrzański

Od 10 lat wspiera stacje radiowe w budowaniu strategii sprzedażowej produktów reklamowych. Zagorzały pasjonat podcastów – zaangażowany w podnoszenie świadomości i edukacji branżowej w zakresie potencjału reklamowego podcastów. W Tandem Media autor największego na polskim rynku raportu dotyczącego podcastów: „Słuchacz podcastów w Polsce”. Współautor jedynego w Polsce podcastu dotyczącego radia, kina i digital audio kierowanego do słuchaczy zawodowo związanych z rynkiem mediów i reklamy: „O Mediach w Tandemie”. Podcast w 2020 roku otrzymał nagrodę od Media Marketing Polska jako inspiracja dla branży.

Produkcja podcastów – dlaczego warto mieć wsparcie agencji?

Na naszych oczach dokonuje się podcastowa rewolucja. Najnowsze badanie Tandem Media z Grupy Radiowej Agory pokazuje wyraźnie, że lata 2019 i 2020 to w Polsce czas podcastów. Liczby mówią same za siebie: już prawie co trzeci internauta regularnie słucha podcastów, a ich zasięgi stale rosną. Oznacza to, że w Polsce jest już prawie 9 milionów słuchaczy, co oznacza, że uznają oni to medium za wartościowe i wiarygodne. 65% z nich rozpoczęło przygodę z tym środkiem przekazu w ostatnim roku.
Produkcja podcastów to jednak wymagający proces. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto zlecić realizację (bądź niektóre elementy procesu) doświadczonej agencji.

Agency workers at relax zone
Agencja podcastowa

TREŚĆ TO NIE WSZYSTKO

Wydaje Ci się, że merytoryczna treść i ciekawy rozmówca wystarczą, by osiągnąć sukces w branży podcastowej? Content to oczywiście fundament. Często jednak można spotkać inspirujących twórców, pełnych zapału, doskonale przygotowanych merytorycznie, którzy… nie odnoszą sukcesu. Dlaczego? Bywa, że słaba jakość nagrania zniechęca nawet najbardziej zdeterminowanych słuchaczy. A to tylko jeden z powodów.
Co możesz z tym zrobić? Zleć produkcję podcastu – bądź jej część – profesjonalnej agencji.
Taka współpraca da Ci pewność, że nie pominiesz żadnego ważnego etapu tworzenia podcastu. By podejść do tematu kompleksowo i w pełni profesjonalne, należy uwzględnić:
● stworzenie strategii,
● ustalenie formatu,
● scenariusz,
● nagranie (w studio, u klienta, zdalnie),
● udźwiękowienie podcastu,
● dystrybucję,
● stworzenie materiałów promocyjnych,
● marketing i reklamę.

Jeżeli agencja, z którą pracujesz, deklaruje możliwość wsparcia Cię na wszystkich z etapów, to dobry sygnał. Jeżeli działa przy tym profesjonalnie i efektywnie – nie zmieniaj jej!

OUTSOURCING PODCASTU – CO ZYSKASZ?

Zlecenie produkcji podcastu na zewnątrz to wciąż nowe rozwiązanie. Z jednej strony oznacza dodatkowe koszty, z drugiej natomiast – umożliwia maksymalne wykorzystanie potencjału tworzonego podcastu.

Jakie korzyści wiążą się ze współpracą z profesjonalną agencją podcastową?:

Kompleksowość – będziesz mieć pewność, że wszystkie wymienione wyżej etapy produkcji podcastu będą odpowiednio poprowadzone. Oczywiście, od Ciebie zależy, które elementy zlecisz: najlepiej czujesz się w przygotowywaniu treści i realizacji podcastu, ale nie wiesz, w jakich innych kanałach można wykorzystać fragmenty gotowego już materiału? Reklama nie jest Twoją mocną stroną? A może potrzebujesz wsparcia w aspektach technicznych? Współpraca z profesjonalną agencją pozwoli Ci skupić się na tym, co umiesz najlepiej i lubisz najbardziej. Resztą zajmą się inni.

Spójność działań i synergia – jednym z częstych błędów w produkcji podcastów jest brak przemyślanej strategii podcastowej. Tym samym brakuje spójności i wszechstronności działań. Wsparcie agencji da Ci gwarancję, że Twoje działania będą zaplanowane i efektywne. Podcast będzie nie tylko profesjonalnie przygotowany i zrealizowany, ale także odpowiednio dystrybuowany w mediach. Pojawi się w dobrze dobranych kontekstowo (być może nieużywanych do tej pory) kanałach komunikacyjnych, a działania marketingowe będą przemyślane i skuteczne.

Profesjonalne budowanie marki – dzięki takiej współpracy podcast będzie odzwierciedlał to, jak chcesz, by inni postrzegali Twoją markę: jako merytoryczną, angażującą, dającą konkretną wartość i jakość. Tworzony przez Ciebie materiał będzie wykorzystany w innych mediach, tak, by wspierać budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Wykorzystanie potencjału reklamy – przywołane już wcześniej badanie Tandem Media pokazuje, że podcasty to „raj” dla reklamodawców. Słuchacze podcastów uznają je za najbardziej wiarygodne źródło informacji, deklarują także wysoki poziom akceptacji reklam w tym medium. 69% nie ma nic przeciwko cyklom bądź odcinkom sponsorowanym, natomiast 68% użytkowników uznaje, że polecanie konkretnej marki przez prowadzącego podcast nie jest niczym niewłaściwym. Wsparcie agencji w obszarze marketingu sprawi, że w pełni wykorzystasz potencjał swojego podcastu. Dostarczysz ciekawych i wartościowych treści, które zachowają ekspercki charakter – mimo tego, że są sygnowane konkretnym brandem.

KIEDY NAJLEPIEJ ZACZĄĆ PRODUKCJĘ WŁASNEGO PODCASTU?

Odpowiedź jest prosta: teraz. Podcasty są platformą komunikacji już pożądaną oraz docenianą przez odbiorców, ale jeszcze niszową. Zagospodarowanie tego sektora jest wciąż możliwe i łatwe – a to szansa, która się już nie powtórzy. Outsourcing podcastu bądź niektórych jego elementów da Ci pewność, że wypełnisz tę lukę profesjonalnie.

Na stronie Pakiety Podcast Box możesz sprawdzić naszą ofertę, i dobrać gotowe rozwiązanie. Z przyjemnością też przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę. Zachęcamy do kontaktu.

Źródło: https://www.agora.pl/juz-prawie-co-trzeci-polski-internauta-slucha-regularnie-podcastow-wyniki-badania-tandem-media-sluch

Podoba Ci się artykuł? Udostępnij go!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Przeczytaj inne artykuły

Asian couple hasband work laptop computer with wife wear headphone listen music in smartphone.
Michał Dobrzański

Skuteczność komunikacji w podcastach

Czy branding – generalnie reklama w podcaście działa? Czy jest skuteczna? Efektywna?
Dziś przedstawiam ci dwa case’y. Z jednej strony ciekawe dane od BBC, dotyczące sposobu, w jaki treści w podcastach oddziałowują na ludzki mózg (BBC Audio: Activated).

CZYTAJ »
Concept audio
Nie jesteś przekonany, czy powinieneś mieć własny podcast?

Z przyjemnością z Tobą o tym porozmawiam.
Napisz do mnie!