strona w budowie
zapraszamy wkrótce
Strona w budowie
Zapraszamy wkrótce
Ponieważ Twój użytkownik jest już wystarczająco rozproszony. Audio idealnie wpisuje się w nowoczesny model konsumpcji treści, docierając często do słuchaczy w sytuacjach, w których nie używają innych mediów. W podróży, w trakcie treningu, na zakupach. Audio zapewnia intymny przekaz, a angażując tylko jeden zmysł wpływa na emocje i zaangażowanie.
10 milionów słuchaczy w Polsce
w 2020 r. +500% polskich podcastów
Marketerzy inwestują w podcasty
Jeszcze niedawno, gdyby ktoś zapytał, czym są podcasty, prawdopodobnie trudno byłoby udzielić precyzyjnej odpowiedzi. W ciągu ostatnich dwóch lat krajobraz audio w Polsce zmienił się jednak diametralnie. W tym czasie wielu wydawców i twórców niezależnych rozwinęło swoje kanały podcastowe. Stacje radiowe zrobiły to już dawno, ale, dostrzegając potencjał i eksplozję słuchalności kontentu audio, tego typu audycjami zainteresowali się również giganci internetowi, a nawet telewizyjni.
Oczywiście, nie można też pominąć niezależnych twórców, których wpływ na popularność tego trendu jest nie do przecenienia. Podcasty są świetnym nośnikiem treści, które – w postaci artykułów czy blogów – mają już w swoich zasobach marki konsumenckie.
Image Accordion #1
Image Accordion Content Goes Here! Click edit button to change this text.
Image Accordion #2
Image Accordion Content Goes Here! Click edit button to change this text.
Image Accordion #3
Image Accordion Content Goes Here! Click edit button to change this text.
Image Accordion #4
Image Accordion Content Goes Here! Click edit button to change this text.
Feature Item 1
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut abore et dolore magna
Feature Item 2
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut abore et dolore magna
Feature Item 3
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisi cing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut abore et dolore magna
Powszechny dostęp
Podcasty są darmowe i dostęp do nich jest łatwy dla każdego. Nielinearny konsumpcja treści i dosęp do mediów to trend przetarty przez VOD, rozwijany przez prasę i magazyny online, a teraz już oczywisty dla użytkowników audio. Słuchamy na żądanie, w wygodnym miejscu, bez narzucania ramówki. Spadek cen szybkiego internetu i powszechność smartfonów umożliwiła słuchanie w dowolnym momencie.
W 2021 na świecie jest 1 MILIARD słuchaczy podcastów
W ciągu dwóch lat ta liczba wzrośnie o 50%, do 1,5 MILIARDA
Coraz więcej słuchaczy w Polsce
W 2019 co czwarty internauta słuchał podcastów przynajmniej raz w miesiącu. W 2020 regularnie słucha ich już 31%, co stanowi blisko 10 milionów Polaków.
Zasięg miesięczny w PL 2019
27%
Zasięg miesięczny w PL 2020
31%
wg Słuchacz podcastów w Polsce 2020, Publicis Groupe dla Tandem Media
Storytelling
To trend, który od dawna doceniają marki w swojej komunikacji. Podcasty wspaniale nadają się do opowiadania wciągających historii – a to przywiązuje słuchaczy do podcastu, a więc i marki, która za nim stoi. Opowiadanie historii pomaga ludziom budować więzi: wszyscy mamy historie do dzielenia się z naszymi przyjaciółmi, czy społecznością, w której funkcjonujemy. Mowa, dźwięk i język są budulcem tego, jak łączymy się ze sobą. To najstarsza forma komunikacji. Dlatego właśnie doznania dźwiękowe mogą być wciągające i intymne jednocześnie. Mogą sprawić, że poczujesz się jakbyś był w środku wydarzeń. Dźwięk płynnie wpisuje się w nasze pracowite życie, pozwala nam inspirować się nowymi pomysłami i rozmawiać z innymi ludźmi o podobnych poglądach bez presji.
Podcasty są bardziej wnikliwe niż inne media
wg 59% słuchaczy
Podcasty dają szerszą perspektywę niż inne media
wg 57% słuchaczy
wg Reuters Institute Digital News Report 2020, średnio na świecie
Najdłuższy czas kontaktu z marką
54% słuchaczy deklaruje, że chętniej rozważają zakup marki, która reklamuje się, czy po prostu komunikuje się ze swoimi użytkownikami za pośrednictwem podcastów. Co trzecia osoba zdecydowanie ma chęć zakupu produktu czy usługi marki obecnej w podcaście. Komunikując się w podcaście masz zapewniony długi kontakt ze słuchaczem. Średnia długość słuchanych odcinków podcastu to 30 minut, filmów na YouTube do 3 minut, na Instagramie - ledwie kilka sekund.
Średni czas słuchania podcastów
30 minut
Średni czas oglądania filmów na YouTubie
3 minuty
wg Słuchacz podcastów w Polsce 2020, Publicis Groupe dla Tandem Media, Podcast Consumer 2019 Edison Research, uhurunetwork dot com
Brak ad-blockerów
W podcastach nie ma adblockerów. Nie wciśniesz SKIP AD. Reklama w podcaście jest integralną częścią treści, często przyjmuje formę brandingu lub pre-rolla przed emisją, powszechną praktyką jest jej czytanie przez hosta, lub kontekstowe lokowanie produktów. W podcaście kilka razy możemy mówić np. o wartościach, atrybutach istotnych dla marki, a ok. 80% słuchaczy słucha odcinków w całości. Od początku do końca. Czas, przez który słuchacz będzie kojarzył treści z Twoim brandem jest w przypadku podcastów dłuższy, niż w innych mediach.
wg Słuchacz podcastów w Polsce 2019, Publicis Groupe dla Tandem Media
Concept audio
Nie jesteś przekonany, czy powinieneś mieć własny podcast?
Z przyjemnością z Tobą o tym porozmawiam.
Napisz do mnie!