Dlaczego audio?
Wygoda, wiedza, mobilność, on-demand
Twój użytkownik jest już wystarczająco rozproszony. Audio idealnie wpisuje się w nowoczesny model konsumpcji treści, docierając często do słuchaczy w sytuacjach, w których nie używają innych mediów. W podróży, w trakcie treningu, na zakupach. Audio zapewnia intymny przekaz, a angażując tylko jeden zmysł wpływa na emocje i zaangażowanie.
Nie jesteś przekonany, czy powinieneś mieć swój własny podcast?
Sprawdź niektóre z powodów i umów się z nami na rozmowę!
Dlaczego AUDIO?
Wygoda, wiedza, mobilność, on-demand
Twój użytkownik jest już wystarczająco rozproszony. Audio idealnie wpisuje się w nowoczesny model konsumpcji treści, docierając często do słuchaczy w sytuacjach, w których nie używają innych mediów. W podróży, w trakcie treningu, na zakupach. Audio zapewnia intymny przekaz, a angażując tylko jeden zmysł wpływa na emocje i zaangażowanie.
Nie jesteś przekonany, czy powinieneś mieć swój własny podcast?
Sprawdź niektóre z powodów i umów się z nami na rozmowę!
#zmęczenieekranami
Ekran towarzyszy nam przez cały dzień, tym bardziej teraz, w czasie tak częstej pracy zdalnej – smartfon, monitor, tv... AUDIO dostarcza pogłębione treści bez angażowania wzroku.
Bądź tam, gdzie już są Twoi użytkownicy.
#storytelling
Komunikacja głosowa jest najstarszą formą storytellingu. Do dziś uwielbiamy wciągające opowieści. Audio to historie, a słuchacze chcą ich posłuchać.
Już co czwarty słuchacz w Polsce miał kontakt
z podcastem marki.
#skupienie
Audio przyciąga i utrzymuje uwagę dłużej niż inne media. Jest konsumowane w skupieniu, bez „rozpraszaczy”, a odcinki często trwają dłużej niż pół godziny. Podcasty to idealne medium do lojalizowania klientów. Masz bardzo dużo czasu, aby dostarczyć im treści, których potrzebują, lub przekonać do siebie nowych użytkowników.
#zaangażowanie
Kontakt z hostem podcastu jest bliski, wręcz intymny. Audio zdecydowanie bardziej angażuje, również dzięki słuchaniu w skupieniu. Używając słuchawek odcinamy się od otoczenia – nasza koncentracja rośnie, co przekłada się na nastrój, ale również zapamiętywalność przekazu.
#strefawolnaodADBLOCKów
Nie wciśniesz SKIP AD. Tej reklamy nie ominiesz. Tym bardziej, że możesz ją zintegrować z treścią. Rozliczając się za kampanię reklamową, niezależnie czy jest to branding, czy dłuższa forma kontekstowa, wiesz, że płacisz za realny kontakt ze słuchaczem. Nie ma tu ślepoty banerowej, nie ma tu przypadkowych kliknięć, ani botów.
#reklamakontekstowa
Najlepiej działa komunikacja oparta na kontekście – umiejętnie wpleciona w tematykę odcinka. Możesz wykorzystać rekomendacje hosta audycji, możesz też promować wartości swojej marki budując historie, w które zaangażują się Twoi użytkownicy.
#wartośćiowyprzekaz
Według słuchaczy, treści w podcastach są wiarygodniejsze, ciekawsze i bardziej eksperckie, niż materiały z portali internetowych, social mediów, video czy telewizji. Digital AUDIO zapewnia bardziej jakościowy kontent, podcastów słuchamy głównie ze względu na dostarczaną wiedzę, żeby dowiedzieć się czegoś o świecie.
#oczy-zamkniesz-uszy-nie
Treści audio są zawsze włączane intencjonalnie i angażują tylko jeden zmysł. Masz zawsze pewność, że słuchacz faktycznie słuchał. To nie video, ani display, których często odbiorca nawet nie zauważa.
#out-of-home & #on-the-go
Coraz więcej ludzi nie ma czasu na czytanie, czy oglądanie video. Jesteśmy zmęczeni niekończącym się skrolowaniem feed’ów. Podcasty poszerzają Twoją grupę docelową o tzw. ad-avoiders (unikający reklam) oraz osoby będące w ruchu – w komunikacji miejskiej, w samochodzie, podczas uprawiania sportu, na spacerze.
#potęgaviralu
Niemal wszyscy słuchacze dzielą się treściami z podcastów. Połowa wykorzystuje je w rozmowach ze znajomymi, równie wiele osób zachęca innych do słuchania swoich ulubionych audycji. Co piąty słuchacz udostępnia treści z podcastów w swoich mediach społecznościowych tworząc własne treści.
#mainstream
Według raportu Tandem Media „Polski słuchacz podcastów 2020” w Polsce jest już 10 mln osób, które regularnie słuchają podcastów. Nie lekceważ tak wielkiego potencjału, tym bardziej, że prawdopodobnie Twoja konkurencja już z niego korzysta.
#brakbarier
Audio jest łatwe w użyciu. Zawsze możesz posłuchać podcastu, niezależnie od tego gdzie jesteś. Wystarczy, że sięgniesz do kieszeni po swojego smartfona i już możesz słuchać! Według badania Mastercard Soundindex, ponad połowa Polaków ma słuchawki zawsze przy sobie. Wykorzystaj łatwo dostępne i skuteczne medium, aby dotrzeć do nowych odbiorców.
#wyprzedźkonkurencję
Dzięki stworzeniu własnej audycji właśnie teraz, gdy popularność podcastów jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, możesz dotrzeć do swojego targetu kanałem, w którym jeszcze nie ma Twojej konkurencji. Zacznij już teraz, dzięki czemu szybciej zbudujesz swoje know-how i rozpoznawalność, a efekty Twojej pracy pojawią się wcześniej niż się tego spodziewasz.
#efektywnośćkosztowa
Produkcja audio jest tańsza niż video. Jest szybsza niż pisanie bloga. Nie potrzebujesz idealnych zdjęć, wynajętych aktorów czy wyszukanej scenografii – wystarczy Twoja wiedza. Podcast nagrasz w profesjonalnie wyposażonym studiu, w miłej atmosferze. Inwestycja we własną audycję jest niewspółmierna do korzyści, jakie Ci dostarczy – zarówno tych szybko mierzalnych – sprzedażowych, jak i bardziej długofalowych – wizerunkowych.
#konkurencjanieśpi
Pod koniec 2019 roku w Polsce było 1000 niezależnych podcastów. W ciągu tylko jednego roku przybyło ich ponad 5000. Z każdym dniem słychać doniesienia o nowych markach, influencerach, politykach, dziennikarzach, specjalistach, którzy startują z własną audycją. A Ty? Na co czekasz?
#audiobranding
Dźwięk to kluczowy element komunikacji marki dla niemal połowy użytkowników. Powiązanie identyfikacji dźwiękowej z komunikacją wizualną potęguje zaangażowanie emocjonalne, zwiększając zapamiętywalność przekazu.
Concept audio
Nie jesteś przekonany, czy powinieneś mieć własny podcast?
Z przyjemnością z Tobą o tym porozmawiam.
Napisz do mnie!